#FLASHBACKwithsuus

FLASHBACK FRIDAY (29 JUNI T/M 5 JULI)

De afgelopen week maakte in samen met één van mijn beste vrienden een sportieve mini roadtrip door de Vendée, werden we spontaan gefilmd door een Franse televisie ploeg, was ik aanwezig tijdens de zomer editie van Friends op The Brands én ben ik gaan surfen in Zandvoort met O’Neill !

In deze Flashback Friday lezen jullie al heel kort even wat over de mini roadtrip door de Vendée. Maar ik wil er graag ook nog een apart artikel over schrijven. Dus mochten jullie tips en/of ideeën hebben daarvoor, laat het me dan vooral weten. Ook als je nieuwsgierig bent naar bepaalde activiteiten, routes die we hebben gereden of leuke restaurants waar we hebben gegeten. Stel je vraag hier of via Instagram dan houd ik er rekening mee bij het schrijven van mijn artikel.

Vrijdag 29 juli:

-Ontbijt: Een schaaltje vers fruit, en 2 danone kwarkjes
-Lunch: Een stuk stokbrood met kaas
-Snack: Een banaan
-Diner: Als voorgerecht een stukje gerookte zalm en als hoofdgerecht de lekkerste steak ooit bereid (zie hieronder de foto’s) Bij restaurant 104 in Saint-Jean de Monts.
-Avondsnack: Stokbrood met kruidenboter

Sport:

-Workout: Ik zou de sport activiteiten van vandaag niet echt tot een workout rekenen
-Overige beweging: De hele dag actief geweest met als hoogtepunt het suppen op zee (de Fransen noemen dit dus ‘paddling’ en we hebben nog een klein uurtje gefietst op een Rosalie. Zo’n fiets waar je met 3 of 4 personen op kunt! (zie foto hieronder). Verder veel gewandeld.

Overig:

Vandaag zijn we lekker actief geweest. We begonnen de dag op Noirmoutier en zijn toen naar Saint Jean de Monts gereden waar we gingen suppen en rosalie rijden. We hebben ook gegeten in Saint-Jean de Monts en zijn daarna naar Notre Dame de Monts gereden om te overnachten. Ohja en super grappig, we wilden foto’s gaan maken op het strand zodat ik een leuk IG plaatje kon plaatsen van het suppen en toen was er een Franse televisie zender (M6 Economie geloof ik, sorry ik weet het niet meer zeker) die het super interessant vond en vroeg of ze dat mochten filmen. We zeiden ja en toen stond ik opeens met een camera ploeg op het strand haha. Het ging dus om een Economische zender en ze wilden alles weten over het leven als blogger/Instagrammer. Waarschijnlijk wordt het ergens in Augustus uitgezonden op de Franse televisie.

Zaterdag 30 juni:

-Ontbijt: 1/2 stokbrood met kruidenkaas+salami
-Snack: Een kiwi + banaan
-Lunch: Volle kwark met een beetje muesli
-Diner: Een burger met friet en als toetje een fruitige tiramisu met aardbeien, kokos en framboos. We aten bij Equinoxe (een tof restaurant op de Boulevard van la Tranche sur Mer).

-Workout: 2 uur paardrijden
-Overige beweging: Lekker actief weer. In de ochtend hebben we een stuk gefietst door de bossen van Notre Dame de Monts (Sherwood forest). In de middag zijn we gaan paardrijden (dit was echt MEGA LEUK!) en in de avond zijn we naar La Tranche Sur Mer gereden waar we s’ avonds lekker lopend de omgeving van ons hotel hebben ontdekt en terecht kwamen op de boulevard waar we ook hebben gegeten.

Overig:

Een heerlijke dag, wel echt super warm.

Zondag 1 juli:

Voeding:

-Ontbijt: Een schaaltje kwark met gedroogde vruchtjes en rozijnen
-Snack: Banaan + een glaasje vers geperste jus d’orange
-Lunch: Een ravioli met zalm en parmezaanse kaas (bij een schattig restaurantje in L’aiguillon sur mer)
-Snack: Een handje pringles
-Diner: Een steak met friet en een beetje sla. En als toetje…tja dan kun je denk ik beter naar de foto hieronder kijken. Ik kon niet kiezen welk toetje ik wilde nemen dus bestelde ik nogal veel (de tiramisu, de profiteroles en de caramelsoes). Maar geloof het of niet, op wat slagroom en een halve soes na ging alles op (A). We aten bij restaurant ‘Julie dans la Cuisine” in L’aiguillon sur Mer. We zaten op het terras buiten, heerlijk rustig met een een wijd uitzicht over de velden.

-Workout: Een yoga paddle les (yoga op het water) + wake boarding
-Overige beweging: Lekker actief de hele dag. Wandelen en overal heen gaan.

Overig:

Vandaag was weer een heerlijke zonnige actieve dag. Lekker druk, op een positieve manier.

Maandag 2 juli:

-Ontbijt: Een croissantje en een 1/2 stokbrood met jam
-Snack: Een appel
-Lunch: Een stuk stokbrood met kruidenboter
-Diner: Een snel maccie onderweg (kleine friet met een McChicken)
Toetje: Een McMuffin (lemon)

Sport:

-Workout: Zwemmen, 30 minuutjes (in het mini zwembad op de camping)
-Overige beweging: In de ochtend nog wat gewandeld over de camping en onze koffers ingepakt. Voor de rest vooral stil gezeten op weg terug naar Nederland.

Overig:

Vandaag sloten we onze laatste dag af de camping Bel Air in L’aiguillon sur mer. In de ochtend hebben we nog even gezwommen in het zwembad en rond een uurtje of 12 zijn we vertrokken met de auto naar Nantes. Daar hebben we de TGV gepakt naar Parijs, in Parijs hebben we metro van Montparnasse naar Paris Nord genomen en vanaf daar zijn we met de Thalys naar Amsterdam Centraal gereisd. Een mega lange, saaie reisdag dus eigenlijk. Omdat we een korte overstap hadden was er ook niet echt tijd om fatsoenlijk te eten, vandaar alle easy ongezonde maaltijden van vandaag. Maar dat hoort er ook bij. Soms moet je het jezelf niet te moeilijk maken.

Dinsdag 3 juli:

Voeding:

Ontbijt: Een appel, een schaaltje fruit en een croissantje
-Lunch: 2 snee brood met kaas, 2 snee brood met rode biet hummus
-Snack: Een schaaltje chips
-Diner: Rijst met curry (channa masala en aloo palak)

Sport:

-Workout: Geen specifieke workout, ik was nog kapot van de reis van gister en moest heel veel werk inhalen
-Overige beweging: Gefietst, 8km (naar een event). En mijn koffer uitgepakt + 5 wasjes gedraaid en opgehangen + het huis opgeruimd

Overig:

Gisteravond laat was ik thuisgekomen en vanochtend vroeg mocht ik alweer aanwezig zijn bij een event. Ik was namelijk uitgenodigd voor de zomereditie van Friends of the Brands en dat wilde ik natuurlijk niet missen. Ik ben al een paar keer eerder bij dit evenement geweest en dat is altijd zo leuk. Je wordt niet alleen enorm in de watten gelegd, je krijgt ook echt een beetje mee wat straks nieuwe trends worden en wat er allemaal gaande is op verschillende gebieden (qua social media, fashion&lifestyle)

Zie hier een klein stukje van het evenement op Shownieuws (12:40-15:00, ik ben niet in beeld!): https://www.kijk.nl/sbs6/shownieuws/videos/8VMhpaFxo9n/shownieuws-late-editie

Na het evenement ben ik snel naar huis gegaan om op te ruimen, wasjes te draaien (veel vieze was altijd na een tripje) en te werken.

Woensdag 4 juli:

Voeding:

-Ontbijt: Magere kwark met een handje ongezouten noten en rozijnen + granola
-Lunch: Een poké bowl (bij The Spot in Zandvoort, zie foto van het eten)
-Snack: Een energy bar met noten en kokos
Snack: 2 crackers met pindakaas
-Diner: Witlof salade met kokosblokjes, gedroogde papaya, appel, meloen, rozijnen, amandelen, cashewnoten en ciazaad
-Toetje: Wat chippies (naturel)

Sport:

-Workout: Zwemmen, 45 minuten (2km)
-Overige beweging: Surfen (1 uur)

Overig:

Ik was vanochtend uitgenodigd door O’Neill om te komen surfen in Zandvoort. Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen. Dus al vroeg uit de veren om zelf eerst even te zwemmen (want door de trip heb ik eigenlijk al best lang niet écht gesport) en vervolgens om 9 uur te verzamelen bij de O’Neill store. We kregen vandaag les van Dominga die ik al kende (ik kreeg eerder les van haar in Mimizan op surftrip) dus dat was super gezellig en leuk. Het was echt een heer-lijke ochtend. Een van de leukste sportieve events die ik in tijden heb gehad! Wat vinden jullie van de bikini die ik kreeg? Ik vind hem zelf echt mega cool! Super sporty en toch ook heel vrouwelijk!

*ik moet nog wel even wat tannen #duopenotti hahaha

Donderdag 5 juli:

-Ontbijt: Magere kwark met cruesli
-Lunch: 2 snee brood met kruidenkaas, kipfilet en 1/2 avocado + 2 snee brood met rode biet hummus + 2 crackers met kaas
Snack: 1/2 meloen
-Diner: Rijst met curry (dal fry, dat is een curry op linzenbasis).
-Snack: 2 crackers met nutella

Sport:

-Workout: Zwemmen, 45 minuten (2,1 km)
-Overige beweging: Niet zoveel, hard gewerkt achter de laptop.

Overig:

Vandaag kon ik sinds een week weer even echt werken achter mijn laptop. En dat was nodig ook. Genoeg administratie, mails en blogs die bijgewerkt moesten worden. Helaas was het buiten wel super lekker weer en zat ik de hele dag binnen, maargoed je kunt niet altijd alles hebben he.

Dat was denk ik een heel volle, maar wel verrassende en leuke Flashback Friday. Heel anders dan gebruikelijk met superveel etentjes buiten de deur en allemaal andere workouts en activiteiten dan normaal.

Ik hoop dat jullie dat leuk vonden om ook te zien. Mochten er vragen zijn stel ze dan gerust. Een vraag die ik vaak krijg naar aanleiding van alle maaltijden is hoe ik zorg dat ik strak/dun blijf. Zeker naar aanleiding van dit soort Flashback Fridays waarin dan toch relatief veel ongezonde maaltijden staan krijgen mensen vaak het idee dat het bij mij allemaal maar heel gemakkelijk gaat.

Daarom wil ik wel even aangeven dat ook ik gewoon aankom van dit soort weken. De afgelopen week bestond simpelweg uit veel ongezonde maaltijden en snacks met veel vet en relatief weinig workouts in vergelijking met normaal. Ik ben 2,5 kilo aangekomen met +1.5% vet. Ja, ook bij mij kan het dus hard gaan. En dat maakt me dus niets uit omdat ik weet dat het er ook wel weer af gaat als ik weer in mijn normale ritme kom. Genieten van het leven is ook belangrijk!

Aankomend weekend wordt het weer superlekker weer dus ik hoop dan lekker naar het strand te kunnen fietsen. En jij? Ook lekker naar buiten dit weekend?

Liefs, xx
Suzanne

ZIE OOK: FLASHBACK FRIDAY 22 juni t/m 28 juni

Volg JIJ me al op Instagram – Youtube– Facebook – Bloglovin ?!